10 съвета за разпознаване на некоректни онлайн търговци

В този текст ще се опитам да дам най-важните съвети и най-често използваните некоректни практики от онлайн търговците.
1. Много онлайн магазини не публикуват на сайта си условията на гаранцията. А това е много важно. Задължително трябва да се запознаете с тях и с общите условия на сайта преди да направите поръчка. В противен случай може да останете неприятно изненадани от отказана гаранция или невъзможни условия за връщане на продукта!
2. Много от онлайн магазините не публикуват коректна информация за контакт и данни за фирмата като адрес, име и други. Как бихте потърсили правата си при възникване на проблем, като не знаете към кого да се обърнете? При изборът на онлайн търговец задължително трябва да се поинтересувате за данните му преди да направите поръчка!
3. Промоцията не винаги означава реална отстъпка! Не се връзвайте на съобщения и продукти, на които пише "50% отстъпка само сега!" или "спестявате 38 лв ако поръчате сега!". Почти сигурно е, че нищо не спестявате! Това е прост маркетингов трик, който цели да отнеме вниманието на потребителя и той да поръча продукта преди да се е поинтересувал каква е действителната цена на стоката при останалите търговци. Много често се случва при такива промоции, цената на стоката да е изкуствено завишена и с така нареченото "намаление" тя да стане горе/долу колкото е при останалите търговци. В чести случаи тя дори е по-висока!
4. Безплатна доставка?! Тя не е безплатна - плащате си я! Включена е в цената на продукта. Никой куриер или търговец не дава безплатни доставки. Все някой трябва да плати разходите по тях и обикновено това е клиента по коствен път.
5. Безлихвен лизинг ?! Няма банкова или небанкова институция, която да предоставя безлихвени лизинги. Цената на подобни оферти винаги е завишена и лихвите и таксите са включени в цената. Те се поемат от търговеца и съответно са включени в цената на продукта.
6. Стойте далеч от зле изглеждащи сайтове. Когато дизайнът не е добър, цветовете лоши, почти сигурно е изработен от непрофесионалист. Това означава, че или сайтът е твърде нов или че е скалъпен "набързо". Такива сайтове обикновено предлагат най-ниските цени. При пазаруване от тях, има съвсем реална възможност да останете измамен или без гаранция. Подобни сайтове могат да бъдат закрити във всеки един момент и да няма от кого да потърсите гаранцията си! Сериозните търговци винаги отделят време и внимание на този аспект от нещата.
7. Хубаво е да се поинтересувате дали търговецът има договор с официалните сервизи на производителите за гаранционни апарати. Ако няма, почти винаги ремонтът ще е за сметка на търговеца. В този случай, той винаги ще търси причина да ви откаже гаранцията!
8. Примамливо ниски цени. Главната причина да успяват да поддържат такива цени е, че издават само опростени фактури. Супер ниските цени от недоказан сайт не ви гарантират 100% изпълнение на гаранцията и съответно задължително трябва да помислите преди да преди да поръчате!
9. Никога не вярвайте на рекламите от типа "най-ниска цена при нас бля бля", преди да проверите това наистина. Практиката показва, че много често рекламираните "ниски" цени не са изобщо ниски. Постоянното рекламиране и твърдене на даден факт насажда у хората убеждението, че това наистина е така. Не винаги това е наистина така.
10. Следете внимателно текстовете на продуктите. Сериозният сайт изписва пълното име и модела на продукта. Пример: Samsung I9505 Galaxy S4. Пример за неправилно изписване: Samsung Galaxy S4 4-ядрен 2 ГБ РАМ 15% Отстъпка!! Сериозните сайтове също така изписват абсолютно пълните технически характеристики на дадено устройство, а не само някои като процесор, камера, RAM, големина на дисплея. Рискът при пазаруване от вторият тип търговци е, че може да получите стока, която не отговаря на написаното в сайта им.