Xiaomi публикува своя финансов отчет за тримесечния период, който приключва на 31 март 2021 г., което показва ръст във всички сфери. Общите приходи за компанията са 76,9 млрд., което е с 54,7% повече в сравнение със същия период на миналата година, докато коригираната нетна печалба е нараснала до 6,1 млрд., което е 163,8% увеличение спрямо миналата година номер.

Смартфоните остават гръбнакът на компанията, 49,4 милиона изпратени бройки представляват 51,5 милиарда от приходите (ръст от 69,8% на годишна база). 4 милиона от тези телефони струват 3 000 юаня / 300 евро или повече. Маржът на брутната печалба на смартфоните е 12,9%.

Сега MIUI може да се похвали с 425 милиона активни месечни потребители (MAU) в световен мащаб, в сравнение с 331 милиона преди година (увеличение с близо една трета). Според данните на Canalys това е номер 3 марка смартфони в световен мащаб. Xiaomi е голяма и в Китай със 118,6 милиона MAU за MIUI и 14,6% дял от пазара на смартфони, който й спечели номер 4.

Приходите на Xiaomi в чужбина са се увеличили с 50,6% до 37,4 милиарда. Това е марка номер 1 за смартфони в 12 държави и е Топ 5 в 62 държави. По-конкретно, това е номер 1 в Русия (с 32,1% пазарен дял), номер 1 в Испания (35,1% дял), номер 2 в Италия, номер 3 в Германия и Франция. Като цяло Xiaomi е номер 1 в Източна Европа и номер 3 в Западна Европа.

Той води важния индийски пазар с 28.3% пазарен дял. Също така, той продължава да расте в Латинска Америка с впечатляващи темпове (+ 161,7%) и вече е марка №3 с пазарен дял от 11,5%. Също така е # 3 в Близкия изток и # 4 в Африка (+ 191,0%).


Xiaomi се е насочил към други области в това, което нарича своята стратегия „Smartphone × AIoT“. Това е марка номер 1 за интелигентна телевизия в континентален Китай за деветото поредно тримесечие и е Топ 5 в света с доставени 2,6 милиона интелигентни телевизора. Нараства търсенето на големи телевизори в Китай и Xiaomi беше добре подготвена да го отговори - това беше марка номер 1 в сегмента 70+ инча с дял от 29,0% (обемът на продажбите на дребно нарасна със 160% на годишна база).

Свързани с това са интелигентните джаджи и интернет услуги на Xiaomi. Има 351,1 милиона интелигентни устройства, свързани с платформата AIoT на Xiaomi (без да се броят смартфоните или лаптопите). Неговият AI Assistant имаше 93,0 милиона MAU, а приложението Mi Home достигна 49,2 милиона MAU. Неговите интернет телевизионни услуги имат 4.7 милиона платени абонати (+ 8.2% на годишна база). Приходите от реклама са нараснали до 3,9 млрд. Юани (+ 46,3% на годишна база).


Компанията не почива на лаврите си и увеличава инвестициите си в НИРД. През първото тримесечие тя е похарчила 3,0 млрд. Юани спрямо 1,9 млрд. от миналогодишния доклад . Компанията ще продължи да инвестира повече в научноизследователска и развойна дейност, както и в наемане на талантливи инженери.

Можете да прочетете пълния доклад на Xiaomi за повече подробности. Там няма да намерите актуализация за това как са се представили интелигентните носими и лаптопи на компанията през Q1.