Xiaomi с двойни печалби за първото тримесечие
Xiaomi публикува своя финансов отчет за тримесечния период,
който приключва на 31 март 2021 г., което показва ръст във всички сфери. Общите
приходи за компанията са 76,9 млрд., което е с 54,7% повече в сравнение със
същия период на миналата година, докато коригираната нетна печалба е нараснала
до 6,1 млрд., което е 163,8% увеличение спрямо миналата година номер.
Смартфоните остават гръбнакът на компанията, 49,4 милиона
изпратени бройки представляват 51,5 милиарда от приходите (ръст от 69,8% на
годишна база). 4 милиона от тези телефони струват 3 000 юаня / 300 евро или
повече. Маржът на брутната печалба на смартфоните е 12,9%.
Сега MIUI може да се похвали с 425 милиона активни месечни
потребители (MAU) в световен мащаб, в сравнение с 331 милиона преди година
(увеличение с близо една трета). Според данните на Canalys това е номер 3 марка
смартфони в световен мащаб. Xiaomi е голяма и в Китай със 118,6 милиона MAU за
MIUI и 14,6% дял от пазара на смартфони, който й спечели номер 4.
Приходите на Xiaomi в чужбина са се увеличили с 50,6% до
37,4 милиарда. Това е марка номер 1 за смартфони в 12 държави и е Топ 5 в 62
държави. По-конкретно, това е номер 1 в Русия (с 32,1% пазарен дял), номер 1 в
Испания (35,1% дял), номер 2 в Италия, номер 3 в Германия и Франция. Като цяло
Xiaomi е номер 1 в Източна Европа и номер 3 в Западна Европа.
Той води важния индийски пазар с 28.3% пазарен дял. Също
така, той продължава да расте в Латинска Америка с впечатляващи темпове (+
161,7%) и вече е марка №3 с пазарен дял от 11,5%. Също така е # 3 в Близкия
изток и # 4 в Африка (+ 191,0%).
Xiaomi се е насочил към други области в това, което нарича
своята стратегия „Smartphone × AIoT“. Това е марка номер 1 за интелигентна
телевизия в континентален Китай за деветото поредно тримесечие и е Топ 5 в
света с доставени 2,6 милиона интелигентни телевизора. Нараства търсенето на
големи телевизори в Китай и Xiaomi беше добре подготвена да го отговори - това
беше марка номер 1 в сегмента 70+ инча с дял от 29,0% (обемът на продажбите на
дребно нарасна със 160% на годишна база).
Свързани с това са интелигентните джаджи и интернет услуги
на Xiaomi. Има 351,1 милиона интелигентни устройства, свързани с платформата
AIoT на Xiaomi (без да се броят смартфоните или лаптопите). Неговият AI
Assistant имаше 93,0 милиона MAU, а приложението Mi Home достигна 49,2 милиона
MAU. Неговите интернет телевизионни услуги имат 4.7 милиона платени абонати (+
8.2% на годишна база). Приходите от реклама са нараснали до 3,9 млрд. Юани (+
46,3% на годишна база).
Компанията не почива на лаврите си и увеличава инвестициите
си в НИРД. През първото тримесечие тя е похарчила 3,0 млрд. Юани спрямо 1,9
млрд. от миналогодишния доклад . Компанията ще продължи да инвестира повече в
научноизследователска и развойна дейност, както и в наемане на талантливи
инженери.
Можете да прочетете пълния доклад на Xiaomi за повече
подробности. Там няма да намерите актуализация за това как са се представили
интелигентните носими и лаптопи на компанията през Q1.