Китайският технологичен гигант Huawei произвежда устройства през цялата година, които са широко търсени, но забраната за търговия, която САЩ се опитва да наложи, заплашва компанията от основен пазар. Google също спря достъпа на компанията до своите услуги на най-новите телефони на Huawei, оставяйки ги без важни приложения като Gmail, YouTube и Play Store.

Huawei, изглежда не се притеснява от този факт, тъй като приключва годината с очаквани продажби от 230 милиона телефона, спрямо 207 милиона бройки за 2018 година. Но това не е единственото нещо, което Huawei планира за края на годината.

Според изпълнителен директор, китайската компания планира да пусне Huawei Media Services (HMS), заместител на услугите на Google, до края на 2019 г.


В допълнение към основните услуги, Huawei също планира да се увери, че най-добрите 150 приложения на основните пазари ще се поддържат в собствения си магазин за приложения. Ако успее да изпълни тези амбициозни цели, това ще означава по-успешни продажби - това би могло да постави началото на коренно различен Android пейзаж.

Услугите на Android и Google лесно се разделят на теория - първата операционна система с отворен код и втората патентован софтуер - но в реалния живот Android винаги е била тясно обвързана с огромния набор от софтуер на Google, най-забележителното Play Store.

По този начин, нито един голям производител на смартфони никога не е казвал, че ще се раздели по този начин с интернет гиганта (и неговия софтуер). Ако Huawei успее наистина да създаде жизнеспособна екосистема без Google Play Services, това ще остави незаличим отпечатък в историята на смартфоните.

Ето защо е толкова изненадващо да видим, че Huawei очевидно завършва огромната си задача в толкова кратки срокове. Разбира се, компанията все още не е доказала, че е направила това, което е казала, но има редица променливи, които са на страната на Huawei.


На първо място, разбира се, можем да вземем предвид значителните ресурси на Huawei. Компанията вече показа, че желае да рискува много при този смел преход, така че можем да очакваме, че разработката на софтуер ще бъде подкрепена от най-добрите усилия на Huawei.

Второ, най-големият пазар на Huawei е и винаги е бил Китай, където услугите на Google никога не са били първи за избор на местни алтернативи. Всъщност идеята за Android без Google е далеч по-малко чужда на китайския пазар - Индия и ЕС рискуват да вземат най-големите попадения.

Третия фактор е нещо, което вече беше споменато - присъщата природа на Android с отворен код е от страната на Huawei. Въпреки че Android и Google може да са били неразделни исторически, това е само от официалната страна на нещата. При по-засилено търсене в интернет показва, че много хора вече се дистанцират от услугите на Google поради проблеми с поверителността или други причини.

Разбира се, в последния случай потребителите трябва да се откажат от някои функции и да прибегнат до странично зареждане на любимите си приложения, опция, която може или не може да бъде налична в бъдещите телефони на Huawei. Историята обаче показва, че потенциалът е налице.

Huawei стои в много интересен момент от своя разказ и в следващите няколко месеца може да се разкрие много за Android и мобилния пейзаж като цяло. Като втора по големина мобилна компания в момента, Huawei има какво да губи - но и много да спечели.