За пореден път законите на Европейския съюз принуждават големите технологични компании да коригират операциите си в региона и този път Google не се съгласява с това.

Google разкри, че ще спре да показва политически реклами на потребители в Европейския съюз през следващата година, позовавайки се на опасения относно предстоящите разпоредби на ЕС за прозрачност и насочване на политическата реклама (TTPA). В скорошна публикация в блог Google обясни, че новите правила, които имат за цел да ограничат намесата в изборите и да информират избирателите, представляват големи „оперативни предизвикателства и правна несигурност“.

Технологичният гигант изрази загриженост относно широкото определение на TTPA за политическа реклама, което затруднява определянето на съдържанието, което трябва да бъде ограничено в различните региони на ЕС. Тъй като TTPA трябва да влезе в сила през октомври 2025 г., Google планира да спре политическите реклами преди това и ще предостави повече подробности за времето на това решение през следващата година.

Новите разпоредби на TTPA ще изискват онлайн политическите реклами да бъдат ясно етикетирани, предоставяйки подробности като дали рекламата е насочена, кой я финансира, платената сума и с кои избори или референдум е свързана. Доставчиците на реклами също ще се нуждаят от изрично съгласие на потребителя за насочени политически реклами и няма да имат право да използват данни от непълнолетни или определена лична информация. Освен това промяната ще забрани платените политически промоции в YouTube, които попадат под правилата на ЕС за прозрачност на политическата реклама.

Google твърди, че вече е предприела значителни стъпки за регулиране на политическите реклами, като например повишаване на изискванията за прозрачност с проверка на самоличността и ясни разкрития в рекламите за това кой е финансирал всяка реклама.Това не е първият път, когато Google изтегля политически реклами от регион поради регулаторни предизвикателства. През последните три години той направи подобни ходове във Франция, Канада и Бразилия.

Също така, това не е първият път, когато Google се сблъсква със законите на ЕС, като коригира начина, по който предлага услуги – или дори ги спира изцяло – в региона. Скорошен пример е тестът, който Google стартира, за да се съобрази с Европейската директива за авторско право (EUCD), където спря да показва новинарско съдържание от издатели в ЕС, като по същество демонстрира колко трафик биха загубили без Google.

Сега, с новите правила за политически реклами, Google решава да спре да показва изцяло политически реклами. Като цяло изглежда, че компанията просто не иска да се справя с правните главоболия, които тази нова ситуация може да донесе.

Вземете вашият нов смартфон от Moven.bg