Google спира да показва политически реклами в ЕС заради нови закони

За пореден път законите на Европейския съюз принуждават
големите технологични компании да коригират операциите си в региона и този път
Google не се съгласява с това.
Google разкри, че ще спре да показва политически реклами на
потребители в Европейския съюз през следващата година, позовавайки се на
опасения относно предстоящите разпоредби на ЕС за прозрачност и насочване на
политическата реклама (TTPA). В скорошна публикация в блог Google обясни, че
новите правила, които имат за цел да ограничат намесата в изборите и да
информират избирателите, представляват големи „оперативни предизвикателства и
правна несигурност“.
Технологичният гигант изрази загриженост относно широкото
определение на TTPA за политическа реклама, което затруднява определянето на
съдържанието, което трябва да бъде ограничено в различните региони на ЕС. Тъй
като TTPA трябва да влезе в сила през октомври 2025 г., Google планира да спре
политическите реклами преди това и ще предостави повече подробности за времето
на това решение през следващата година.
Новите разпоредби на TTPA ще изискват онлайн политическите реклами да бъдат
ясно етикетирани, предоставяйки подробности като дали рекламата е насочена, кой
я финансира, платената сума и с кои избори или референдум е свързана.
Доставчиците на реклами също ще се нуждаят от изрично съгласие на потребителя
за насочени политически реклами и няма да имат право да използват данни от
непълнолетни или определена лична информация. Освен това промяната ще забрани
платените политически промоции в YouTube, които попадат под правилата на ЕС за
прозрачност на политическата реклама.
Google твърди, че вече е предприела значителни стъпки за регулиране на политическите реклами, като например повишаване на изискванията за прозрачност с проверка на самоличността и ясни разкрития в рекламите за това кой е финансирал всяка реклама.Това не е първият път, когато Google изтегля политически реклами от регион поради регулаторни предизвикателства. През последните три години той направи подобни ходове във Франция, Канада и Бразилия.
Също така, това не е първият път, когато Google се сблъсква
със законите на ЕС, като коригира начина, по който предлага услуги – или дори
ги спира изцяло – в региона. Скорошен пример е тестът, който Google стартира,
за да се съобрази с Европейската директива за авторско право (EUCD), където
спря да показва новинарско съдържание от издатели в ЕС, като по същество
демонстрира колко трафик биха загубили без Google.
Сега, с новите правила за политически реклами, Google решава
да спре да показва изцяло политически реклами. Като цяло изглежда, че компанията
просто не иска да се справя с правните главоболия, които тази нова ситуация
може да донесе.
Вземете вашият нов смартфон от Moven.bg